دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

حرکت دیزباد به سمت منابع پایدار درآمدی

«دیزباد وطن ماست»- اینکه ما در دیزباد افرادی را به عنوان ساکنان دائمی کمتر می بینیم به دلیل ناپایدار بودن درآمدهای روستایی است.

کسانی که در دیزباد بتوانند منابع مالی پایدار درآمدی برای خودشان ایجاد کنند قطعا به حضور دائم در دیزباد رو می آورند. حضور دائم در دیزباد به معنای عدم حضور در شهر نیست. بلکه به معنای استفاده از منابع طبیعی دیزباد برای زندگی با کیفیت است.

امروز در شهرها آلودگی های زمین، آب و مواد غذایی تولید شده با مواد شیمیایی باعث شده است که سلامتی افراد به شدت تهدید شود. اگرچه امروز عمر افراد در شهرها بالاست اما سال های آخر عمر معمولا با بیماری هایی سپری می شود که زندگی را برای افراد بسیار سخت می کند.

برای اینکه بخواهیم به سمت منابع پایدار درآمدی دیزباد حرکت کنیم نیازمند توسعه صنایعی هستیم که کار مستمر را نیاز داشته باشد. بخشی از این مشاغل باید توسط شورای اسلامی و دهیاری ایجاد شود. مشاغلی مثل نگهبانی در دیزباد یا آبیاری و نگهداری از بوستان ناصر خسرو دیزباد جزو این دسته از فعالیت ها می شوند.

اما بخش دیگر آن باید توسط نهادهای جامعه مدنی در دیزباد ایجاد شود که هنوز در این زمینه فعالیت کمی ملاحظه می شود. امید که در ماه های آینده فعالیت های بیشتری در زمینه آغاز فعالیت های این نهادها در دیزباد شاهد باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد