دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

دیزباد بیش از پیش نیازمند فضای دیالوگ است

«دیزباد وطن ماست»- امروز دیزباد را نمی توان با یک دهه پیش مقایسه کرد. شرایط دگرگون شده است. نمی توانم بگویم که دیزباد امروز بهتر از دیزباد 10 سال پیش شده است یا بدتر، اما چیزی که می توان گفت این است که دیزباد در سراشیبی توسعه قرار گرفته است، توسعه ای که ماهیت آن هنوز برای متخصصان این حوزه نیز به درستی روشن نیست.

توسعه ما را می برد تا دنیای بهتر و تسهیل شده ای را تجربه کنیم و از دنیای سنت خارج می کند. اما همین توسعه مردم را خوشبخت نکرده است. راهی است که همه جهان به آن سمت می رود و گاهی اوقات ورود به آن گریز ناپذیر است و در عین حال دارای تبعاتی است که ممکن است برای همه رضایت بخش نباشد.

ممکن است رضایت بخش نباشد که فرزندی که برای تفریح به روستا آمده است سرش مدام در گوشی اش است و اصلا نمی بیند که دور و برش چه می گذرد. اما مساله دیگر این است که اگر این امکانات به دیزباد نیاید آیا جوانی حاضر می شود وارد یک دره بسته بدون ارتباط شود؟

قطعا این دو مساله باید به گونه ای پوشش داده شوند که هیچ کدام تحت شعاع دیگری قرار نگیرند. راهی میانه باید برگزیده شود که به آن توسعه پایدار می گویند. این راه میانه ما را به مقصد می رساند. و امیدواریم تمرکز بیشتری را بر روی آن مشاهده کنیم. رسیدن به چنین شرایطی نیازمند فضای دیالوگ است. نیازمند مشارکت، همدلی و تلاش مضاعف است.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد