دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بالغ بر هزار نفر در سرشماری دیزباد شمارش شدند

«دیزباد وطن ماست»- نتایج سرشماری جمعیت دیزباد که از طریق اینترنت و حضوری انجام شده بود نشان می دهد که جمعیت دیزباد فراتر از 1000 نفر است.

به گزارش دیزباد وطن ماست به نقل از  آدابیان مامور سر شماری  دیزباد در سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال جاری  326 خانوار در دیزباد شمارش شده اند که اکثریت  آنها از طریق اینترنت ثبت نام نموده اند.

رئیس شورای اسلامی دیزباد ضمن اعلام این خبر افزود: انشاالله آمار رسمی جمعیت در ماه های آینده از طریق مرکز آمار ایران اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است اغلب دیزبادی ها علاوه بر دیزباد در مشهد و نیشابور نیز مسکن دارند که در سرشماری سال های گذشته در این دو شهر سرشماری می شده اند.

این مساله  در سال های گذشته باعث شده است، جمعیت دیزباد  به حداقل برسد و در نتیجه بسیاری از منافع جمعیت بالا به دیزباد تعلق نگیرد.

مهندس محمود کردی افزود: به عنوان مثال دیزباد فقط 250 معلم باز نشسته دارد که اغلب اوقات سال در دیزباد هستند و تا کنون در شهرها سرشماری می شدند اما امسال بنا بر درخواست شورای اسلامی در سرشماری دیزباد شرکت کردند.

 این مقام مسئول اعلام کرد: امید است با افزایش جمعیت، در سال های آینده حق سرانه وطنمان بالا رود و در توزیع اعتبارات دولتی میزان بیشتری به دیزباد تخصیص یابد و همچنین در تصویب برخی از پروژه ها نظیر خانه بهداشت، سالن ورزشی، کتابخانه و سالن مطالعه و...  که تا کنون به علت کمبود جمعیت از آنها محروم بوده ایم، از محرومیت بیرون روی.

شورای اسلامی ودهیاری دیزباد نیز طی پیامی از هم ده دیاران عزیز ومسئولیت پذیر که در سرشماری اینتر نتی شرکت کرده اند تقدیر وتشکر نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد