دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

تکمیل پروژه عمرانی نماد فرهنگ دیزباد در یلدای 95

«دیزباد وطن ماست»- برج دیزباد و نمادی از فرهنگ 80 ساله روستا در یلدای 95 با حضور جمعی از دیزبادی ها رونمایی شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این برج که در میانه بوستان روستائی پیش تخت گاه ایجاد شده است  بنائی خواهد بود که برای همیشه از توجه مردم دیزباد به فرهنگ ، علم و دانش حکایت دارد.

مهندس طراح  این سازه ناصر کردی است که در آبان ماه 93 طراحی اولیه آنرا انجام داد و سپس ماکت آن برای نظر خواهی برای مدتی طولانی در سایت ها، تلگرام و فیس بوک شورای دیزباد قرار گرفت.

روند اجرایی ساخت برج ناصر خسرو دیزباد سر انجام  پس از تغییراتی چند در آبان ماه سال جاری در دو بخش زیر سازی و بدنه اصلی آغاز شد.

مهندس ناصر کردی طراح و مجری پروژه با همکاری تیم اجرایی بعد از دو ماه کارمداوم در یلدای 95 قطعات سازه را سر هم کردند تا جایگزینی برای مدرسه دیزباد در روبروی ده ساخته شود که نمادی از عظمت فرهنگ دیزباد برای همه کسانی باشد که از دیزباد بازدید می کنند.

مهندس محمود کردی، رئیس شورای اسلامی دیزباد در گفتگو با دیزباد وطن ماست گفت: «سازه فلزی این بنا بر روی سکوئی به ارتفاع یک متراز سطح زمین قرار دارد که تا نوک آن 10 متر ارتفاع دارد. ستون اصلی در طرح اولیه، استوانه ای، ساده بودکه در طرح جدید به شکل  DNA  تغییر کرده است.»

وی افزود: «در قسمت بالاتر، سینی بزرگ قرار دارد که بر روی آن مکعب هائی  برای آشیانه کبوتر تعبیه شده که نمادی از توجه دیزبادی ها به حفظ محیط زیست می باشد و در نوک سازه و بر روی همه قطعات، برشی از یک خودنویس دیده می شود که نمادی ازدانش دوستی  وفرهنگ کهن مردم دیزباد می باشد.»

 هزینه های این  سازه فرهنگی  و ماندگار  را مرد شایسته  و نیکوکار دیزبادی،  محمد میرشاهی(سلمانی) تقبل کرد.
شورای اسلامی ، دهیاری و شورای مشورتی دیزباد طی پیامی از محمد میرشاهی تامین کننده هزینه های برج و همچنین ناصر کردی طراح و مهندس ناظر پروژه، تشکرنموده  و آرزوی سعادت و بهروزی این بزرگواران و خانواده محترمشان را از خداوند بزرگ  نموده است.

گفتنی است سایر قسمت های اطراف برج در آینده و پس از تامین اعتبار، از محل خودیاری سایر دیزبادی های پیشگام، خردمند و دانش دوست ساخته می شود.



نظرات 1 + ارسال نظر
Nil جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:13 ب.ظ

گل:mmerci...مهندس ناصر کردی behtrin hedyei ke gerftem der zendegim hamin borje....az inke ide va nezermano der comment ha khondi va ajra amalish kerdi behterin chizi ke to in donya darem hamin ghaleme ya khod nevis feransevis.....bazam yek donya mamnon az shom va عباس میرشاهی ke in alman ziba ro be korsi neshondid ....behterin arezoharo beraton darem az ized yekta....:قلب

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد