دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

گزارش خدمت شورای اسلامی و دهیاری دیزباد دور چهارم

«دیزباد وطن ماست»- روز دوازدهم فروردین، گزارش نهایی شورای اسلامی دیزباد پس از چهار سال فعالیت نفس گیر ارائه خواهد شد، گزارشی که برای همه دیزبادی ها اهمیت فراوانی دارد. چرا که این اعضای شورا، منتخب مردم دیزباد بودند و در نتیجه گزارش آنها مثل نمایش نتیجه بازی یک تیم فوتبال که طرفدار پیروزی آن هستیم اهمیت دارد.

اگرچه دیزباد وطن ماست خود یکی از مبادی ارائه این گزارش در طول زمان بوده است اما نحوه ارائه این گزارش بسیار اهمیت دارد. به ویژه زمینه هایی که مردم در بدو گزارش باید از آن آگاه شوند. اینکه دیزباد دیگر آن روستای مرده که فقط محل دفن مردگان و برداشت گیلاس و سیب بود نیست. و زنده شدن دیزباد باعث شده است که نیازهای جدیدی برای دیزباد ظهور کند که پیش از این اساسا وجود نداشت.

دومین گزاره، نگاهی است که از بیرون به دیزباد وجود دارد. برخی معتقدند که دیزباد بعد از خرابی مدرسه روند افول را پیدا کرد و هر روز شرایطش بدتر شده است. این حقیقتی کتمان ناپذیر است که مدرسه دیزباد باعث شد که دیزباد در کشور یگانه و یکتا شود و این مساله در یک پروسه طولانی مدت اتفاق افتاد و مرهون مدرسه و مشارکت اجتماعی مردمی که حضور داشتند بود.

امروز دیزباد نه جمعیت موثر آن زمان را دارد و نه یک سرمایه گذاری بی نظیر در آن صورت گرفته که آن را به آن گونه در سطح کشور مطرح کند. اما با پتانسیل های فعلی، با جمعیت فعلی در طی چهار سال امروز دیزباد توانسته موقعیت بی بدیلی کسب کند که در جایگاه خود برای رهبران دیزبادی و مردم دیزباد نوید یک بازگشت به دوران اوج را می دهد. اگرچه شاید هنوز تا آن نقطه فاصله داشته باشیم.

گزاره سوم، مسئله مشارکت اجتماعی  است. دیزباد می توانست چهار سال را بدون مشارکت اجتماعی مردم در فرآیند توسعه سپری کند. به هر حال در کشور برای توسعه روستایی برنامه ای دیده شده است و بسته به توان اجرایی مدیران اجرا می شوند. اما این برنامه ها در صورتی که با مشارکت اجتماعی مردم همراه شوند سینرژی و هم افزایی ایجاد می کند و برنامه ها باروری بیشتری پیدا می کنند.

این اتفاقی بوده که در دیزباد افتاده است و باید بر روی آن تاکید شود.

گزاره چهارم، روند توسعه در هر فضایی با موافقت ها و مخالفت هایی همراه است. مخالفت ها و موافقت ها انگیزه های مختلفی دارند و نگاهی منصفانه به روند توسعه دیزباد باید از طریق ملاحظه برنامه ها و نتایج ارزیابی شوند.

گزاره پنجم، شرایط اجرای برنامه همیشه پیش بینی پذیر نیست و در میانه کار مشکلاتی فراروی مدیران قرار می گیرد که برنامه از مسیر اصلی اش منحرف شود یا به گونه ای دیگر رقم بخورد. این درایت مدیران و رهبران است که چگونه این فرآیندها را مدیریت کنند. و باید دید که این شرایط چه بوده و چه بهره و ضرری از آن در فرآیند توسعه برده یا خورده ایم.

در نهایت اینکه در پایان یک دوره خطیر فعالیت و تلاش برای شورای اسلامی که اعضای آن منافعی از خدمت خود نمی برند، وظیفه متقابل مردم است که از آنها تشکر کرده و برایشان آرزوی سلامتی، موفقیت و بهروزی کنند.

دیزباد وطن ماست به نمایندگی از مردم دیزباد در واپسین روز مانده به گزارش نهایی از شورای اسلامی دیزباد تشکر می کند.



«اعضای محترم شورای اسلامی دیزباد و دهیار محترم

با سلام

خدا قوت ای یاران صمیمی و ای غیور مردان

اینک که پس از چهار سال تلاش پی در پی برای وطنتان دیزباد به هنگامه وداع نزدیک می شوید می خواهیم با قلبی آکنده از مهر و فکری مملو از خاطرات زیبا از شما به خاطر وطن پرستی تان، به خاطر تلاش فوق العاده تان و به خاطر عزم جزمتان در راستای توسعه پایدار دیزباد تشکر و تقدیر  کنیم.

قطعا تاریخ دیزباد شما را به خاطر خواهد سپرد وبه واسطه تدبیری که منجر به امید در دل های دیزبادی ها شد، سپاسگزار شما خواهد بود.

از اینکه در طول مسیر ما را در جریان فرآیند توسعه دیزباد قرار دادید سپاسگزاریم و از اینکه به شعور مردمتان احترام گذاشتید و تصویری از فعالیت ها و اقدامات وطنمان در اختیارمان قرار دادید، متشکریم.

سپاس ما را به خاطر اینکه دیوارهای نفاق را در دیزباد  خراب کردید و با معرفت و تدبیرتان پل های مستحکم اتحاد و دوستی ساختید پذیرا باشید.

می خواهیم بدانید که مدرسه دیزباد به داشتن چنین فرزندانی افتخار می کند و اگرچه در دیزباد حتی ویرانه ای از مدرسه دیزباد باقی نمانده است اما مردانی بزرگ از دل خاکستر مدرسه دیزباد برخاسته اند که مایه روشنی، بزرگی و اعتبار دیزباد شده اند و این همان مدرسه دیزباد است که هر دم به لباسی آن بت عیار برآید.

چه در دور پنجم دیزباد بمانید و چه سکان هدایت دیزباد را به دیگر رهبران دیزبادی واگذارید می خواهیم بدانید که از حمایت مردم دیزباد برخوردارید و امیدواریم که همچنان راهبری دیزباد را حامی باشید.

ان شاء الله وطنمان دیزباد در سال های آینده بر شالوده هایی که امروز قرار دادید استوارتر از گذشته در مسیر توسعه گام خواهد نهاد تا روزی شاهد عظمت پیشین دیزباد در جهان باشیم. جایی که لایق آن هستیم و جاییکه باید به آنجا برسیم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

نظرات 3 + ارسال نظر
عضو شورا دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 03:25 ب.ظ

درود بر کلیه دیزبادی های خردمند ، فرهیخته ،وصدیق بویژه مدیر شایسته ،بزرگوار و وطن دوست ، سایت دیزباد وطن ماست که به عنوان معلمی دلسوز همیشه در جهت توسعه دیزباد پیشگام بوده است ، انشالله خداوند هر روز به شما توان بیشتری عنایت فرماید تا در جهت رسیدن به اهداف بلندتان موفق باشید

سلیم شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:52 ق.ظ

سلام جا داشت امسال هم که دارید تشکر از کارهای خوب و سازنده ی شورا ی اسلامی دیزباد می کنید یادی از گذشته می کردید ولی متاسف شدم که اینقدر بی تفاوت رد می شوید و اشاره ای نمی کنید. روز هجدهم فروردین ماه پنجاه و دومین سالگرد درگذشت پدر فرهنگ دیزباد سید سلیمان حسینی بدخشانی است کسی که آموزشگاه ناصرخسرو دیزباد را حدود نود سال پیش بنیان گداشته و هم اکنون بقایای خرابه هایش را پارسال صاف کردید ، یاد کنید و مانند هر جای دنیا که ارزش این افراد را میدانند و سالگرد شان را یاد آوری می کنند شما هم در سایت و کانال های مربوط به دیزباد یاد آوری کنید تا جوانان از گذشته فرهنگی دیزباد بی خبر نمانند. اگر مهندسی یا دکتری یا فرهنگی ای داریم از بوده تلاش های آن زنده یاد داریم که آموزشگاه را در شرایط سخت آن دوران به ارمغان آورد باید از گذشتگان که در فرهنگ دیزباد نقش بسیار سازنده ای داشته اند به نیکی یاد کنیم تا سرافرازان روستایمان ناشناس و گمنام برای نسل جوان نمانند.

سلام.
متشکرم از اینکه بالاخره پیامی دریافت کردیم. هرچند پیامی تند اما روشنگر. سلیم عزیز اینکه امروز موضوعی در این فضا طرح می شود به دلیل اهمیتی است که برای بنده دارد و اهمیتی که برای خوانندگان این سایت دارد و در نتیجه وقتی موضوعی مطرح نمی شود چون شخصی همچون شما فقط می آیید گلایه می کنید. اما همین خود شما نمی آیید اطلاع بدهید که این بحث قابل طرح است. اگر شما برای جدتان یادآوری می خواهید لطفا پیامی تنظیم کنید و بدهید تا در سایت مطرح شود و اگر مطرح نشد می توانید شکایت هم بفرمایید. من مطمئنم که الان هم این پیام را نوشتید دیگر بر نمی گردید و این پیام هم مثل پیام های دیگر فقط یک غر است و بس. گر تو بهتر می زنی بستان و بزن!

سلیم پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 08:32 ق.ظ

با سلام خوشحال شدم که نیمه نگاهی کردید این پیام را که شما غر حساب کردید نمی دانم چه فکری کردید یا از روی نا آگاهی تان بود شرمنده ام از برداشت شمایی که چند سال است سایت فعال و خوبی راه انداختید تا یک دیزباد بتواند از اطلاعاتش استفاده نماید. غر نبود تنها یاد آوری بود همانطور که روزنامه یا مجله ای می خوانید از هر بخشی یاد آوری می کند شما هم یاد آور تاریخ مان باشید تنها جد من یا شما مطرح نیست بلکه شخصیت های سازنده و فرهنگی که تلاش فراوان نموده اند مطرح است نه قصد و غرض دیگری وقتی یک قسمت راه دیزباد را بنام آروین و یا کدخدا آقاجان نامگذاری می کنیم صرفا فامیل یا غرضی در کار نیست و نبوده بلکه خدمات آن بزرگواران برای دیزباد های عزیزم می باشد آیا نام های سید سلیمان یا فدایی خراسانی یا خاکی خراسانی یا حسین مدیر که همان حاجی آقا غفوریآن نوروزی است یا عباس علی رحمانی برای گوشتان آشنا هست گله ای نیست اگر نمی دانید لااقل از پدر خودتان بپرسید تا شما را راهنمایی کند از تاریخ گذشته ی دیزباد وطن ماست هم شما که سایت فعال و خوبی دارید انتظار بیشتری داریم همیشه موفق باشید....ممنونم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد