دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

قهرمانی تیم فوتبال حبابی امید نویدپور؛ باز هم یک دیزبادی افتخار آفرید

«دیزباد وطن ماست»- قهرمانی مقتدرانه و محکم تیم فوتبال حبابی خراسان رضوی با مربیگری یک جوان برومند دیزبادی در اولین دوره مسابقات کشوری فوتبال حبابی به میزبانی همدان اعلام شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، امید نویدپور که یکی از دیزبادی های پر افتخار وطن است، توانست با این پیروزی بار دیگر نام دیزباد را در عرصه ورزش حرفه ای کشور مطرح کند. به همین خاطر در گفتگویی صمیمانه با وی نشستیم و نتیجه را در این مصاحبه به خوانندگان دیزباد وطن ماست تقدیم می کنیم.

  •    جناب نویدپور خودتان را معرفی بفرمایید؟

امید نویدپور متولد 1367 تحصیل کرده ی رشته ی تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع ارشد و دبیر تربیت بدنی مدارس و درحال حاضر مسئول کمیته فوتبال حبابی شهرستان نیشابور هستم.

  •     فوتبال حبابی از کی و از کجا شروع شد؟

این رشته ترکیبی از فوتبال ، زوربینگ و کشتی سومو می‌باشد.در واقع در این رشته بازیکنان با پوشش حباب در قالب دو تیم 5 نفره به رقابت می پردازند و همشهریان می توانند در بخش آقایان و بانوان از این رشته ی مفرّح بهرمند شوند.

  •     فواید این رشته نسبت به رشته های دیگر چیست ؟

این رشته یک نوع متد تمرینی برای تیم های بزرگ جهان از قبیل بارسلونا، رئال مادرید، منچسترسیتی و... می باشد که خود نوعی بدن سازی و خمچنین زنگ تفریحی در بین تمرینات سخت این تیم ها محسوب می شود، تا بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی ریکاوری کند. بهبود عملکرد قلبی- تنفسی، کالری سوزی و کاهش وزن، تقویت عضلات بدن بویژه پایین تنه، بهبود تعادل و افزایش ترشح هورمن آدرنالین ناشی از هیجان مثبت بازی از فواید فیزیولوژیک این رشته ی مفرّح است.

  •     محدودیت های استفاده از این رشته شامل چه افرادی می شود؟

این رشته محدودیت های فیزیکی دارد که افراد نباید قد زیر 140 سانتی متر و وزن بالاتر از 98 کیلو گرم داشته باشند. همچنین برای افرادی که مشکل قلبی، صرع و ترس از محیط تنگ دارند توصیه نمی شود. این رشته رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در دو بخش آقایان و بانوان شامل می شود.

  •     آیا مسابقاتی در این رشته تا کنون برگزار شده است؟

بله، اولین دوره ی مسابقات فوتبال حبابی در سطح کشور به میزبانی همدان در تاریخ یکم لغایت سوم شهریور ماه 96 برگزار شد که 9 تیم از استان های مختلف کشور در این تورنومنت حساس شرکت کرده بودند که تیم استان خراسان رضوی به مربیگری امید نویدپور توانسته عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کند. 

  • امیدجان به عنوان یک دیزبادی، من دیدم فامیلی شما نویدپور است، این فامیلی را کمتر در دیزباد داریم؛ می شود در این باره بفرمایید؟

پدرم متولد دیزباد علیاست و فامیلی پدر من عراقی بوده است که چندسالی هست به نویدپور تغییر داده ایم . و بنده هم متولد نیشابور هستم و پیشرفت هایم در زمینه تحصیلی ،فرهنگی و ورزشی در این شهر زیبا و پرافتخار بوده است.



  • پیام اخر برای علاقه مندان به این رشته و جوانان ورزشکار دیزبادی چیست؟

    از جوانان دیزبادی که از استعدادهای خوب ورزشی هستند  وتجربه ی فعالیت در کنار این عزیزان را داشته ام خواهشمندم برای به ثمرنشستن میوه ی ناب سلامتی در زندگی شان ورزش منظم و بابرنامه را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهند و از مسئولین و شورای محترم دیزباد تقاضای حمایت همه جانبه از برنامه های فرهنگی ورزشی در سطح روستا را دارم تا نام‌ دیزباد بیش از پیش باعث افتخار مردم آن دیار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد