دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

معرفی برنامه دیزباد به ازغد

«دیزباد وطن ماست»-  سیمین نوری در ۱۳۹۶-۰۸-۱۱ معرفی مختصری از دیزباد کرده است که در سایت کاویان کلوب می توان آن را مشاهده کرد. 


روستای دیزباد از توابع شهرستان نیشابور، در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی نیشابور و ۹۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. این روستا حدود یک قرن قدمت دارد.

این روستای ییلاقی در دامنه کوه استقرار یافته و از سطح دریا ۱۹۷۰ متر ارتفاع دارد. آب و هوای آن در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها معتدل است. استقرار روستا در شیب ملایم دامنه و در مسیر پیچ و تاب امتداد رودخانه و کوه، مناظر و جلوه‌های طبیعی منحصر به فردی پدید آورده است.

چشم ‌انداز ارتفاعات، رودخانه و باغ‌ها به خصوص در فصول بهار و پاییز بسیار تماشایی است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

رودخانه پر آب و دائمی دیزباد از حاشیه باغ‌های روستا عبور می‌کند. این رودخانه از ارتفاعات اطراف سرچشمه می‌گیرد و حواشی آن محل گذران اوقات فراغت گردشگران به خصوص در نیمه اول سال است.



 باد محلی دیزباد یا تیز باد با جهت شرقی – غربی می وزد و اثرات فرسایشی آن در جنوب دشت نیشابور و تمایل درختان کوچک و بزرگ به سمت غرب نشان از قدمت این باد دارد. مهمترین مزیت این باد مناسب بودن آن برای تولید انرژی برق است.

مسیر پیمایش این برنامه، از روستای دیزباد آغاز شده و پس از رسیدن به انتهای دره و رسیدن به خط الراس دیزباد تا روستای ازغد به طول حدود ۱۶ کیلومتر ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد