دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

شرکت تعاونی دهیاری دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- فعالیت شرکت تعاونی در روستاها گاهی به وسیله بخش خصوصی به سختی ممکن می شود، چراکه ابتدا به نمونه ای برای فعالیت نیاز است.

لذا دهیاری ها گاهی اوقات در روستاها اقدام به راه اندازی شرکت تعاونی هایی می کنند که بعد از راه اندازی و کسب تجربه آن را به میان مردم واگذار می کنند.

در این اقدام دهیاری ابتدا با استفاده از نیروهای متخصص و بازوان اجرایی و کمک از شورای اسلامی به تقویت شرکت تعاونی کمک می کنند. 

دهیاری می تواند با استفاده از فرصت های موجود، به توسعه شرکت تعاونی کمک کند و در آمدزایی آن را دو چندان کند. اگرچه این تنها یک پیشنهاد است اما می تواند مورد توجه دهیاری دیزباد قرار گیرد.


کمرنگ شدن شورای مشورتی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- نهادهای مردمی در روستای دیزباد می توانند فعالیت هایی را رقم بزنند که خلاقانه، فکر شده و اجرایی باشند. بنابراین شورای اسلامی دیزباد در این خصوص سنگ تمام گذاشته است.

شورای اسلامی دور چهارم دو مشی را در کار خو یش لحاظ کرده است که هر دو از اهمیت بسزایی برخوردارند:

1.علم گرایی و توجه به دانش

2. توجه به تجربه و کمک از خرد جمعی

در پیامی که از یکی از دوستان دریافت کردیم، اشاره شده بود که «شورای مشورتی دیزباد کمرنگ شده است و شورای اسلامی در صدد است که کارهای کمتری را به این شورا ارجاع دهد، تا قدرت خودش را در دیزباد بسط دهد.» 

اما مساله اینجاست که شورای مشورتی نهادی است که زاده تلاش خودش شورای اسلامی می باشد. قطعا دوستان استحضار دارند که هیچگاه شورای اسلامی نهادی را که در درون خودش شکل گرفته از بین نمی برد و آن را تضعیف نخواهد کرد. چراکه این شورا حداقل دو کار مثبت برای شورای اسلامی انجام می دهد:

1. کمک به ترویج تصمیمات گرفته شده در دیزباد

2. پیشنهادات خلاقانه برای بهبود شرایط

و لذا حذف یا به حاشیه کشاندن شورای مشورتی به هیچ عنوان منطقی و عقلانی نیست. در عین حال این پیام متذکر شده بود: «هم اکنون چند وقتی است که هیچ جلسه ای با شورای مشورتی برگزار نشده است.» اما این نمی تواند دلیلی برای به حاشیه کشاندن شورای مشورتی باشد. شورای مشورتی طرح های زیادی را مصوب کرده است که شورای اسلامی و دهیاری دیزباد در حال اجرای آن پروژه ها هستند و بنابراین به حاشیه راندن شورای مشورتی اساسا یک خیال باطل است.

در این تصویر نظرات مخاطبان دیزباد وطن ماست را در باره کمرنگ شدن شورای مشورتی دیزباد ملاحظه می فرمایید.

جاده آروین از ظهر پنجشنبه تا صبح شنبه باز می باشد

«دیزباد وطن ماست»-  به مناسبت مراسم نوحصارجاده کمربندی آروین از ساعت 12 پنجشنبه 29 تا ساعت 8 شنبه 31 مرداد ماه باز می باشد و رفت و آمد خودروها انجام خواهد شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست،  به دلیل حضور ماشین های راهسازی و باریک بودن کمربندی آروین، این جاده از چندی پیش به منظور اجرای برنامه راهسازی بسته شده بود که با تلاش مسئولان شورای اسلام و راهسازان  برای مراسم نوحصار بازگشایی شد. 

به دلیل محدودیت زمانی که در این بازگشایی صورت می گیرد و به دلیل اینکه بعد از بسته شدن مجدد جاده باز کردن آن  امکان پذیر نیست، شورای اسلامی در پیامی از کسانی که قصد آمدن به مراسم نوحصار را دارند خواسته است که به نحوی برنامه ریزی کنندتا دچار مشکل نشوند.

گفتنی  است عملیات زیر سازی جاده مذکوراز صبح روز دوشنبه 26 مرداد ماه شروع شده است. 

شورای اسلامی از هم ده دیاران محترم تقاضا نموده است در طول مدت اجرای طرح همکاری لازم را با پیمانکار مربوطه داشته باشند، ضمنا طی این مدت رفت و آمد از طریق معبر داخل روستا انجام خواهد گرفت.

 
ادامه مطلب ...

خبرنگاران صدا و سیما بار دیگر به دیزباد آمدند

«دیزباد وطن ماست»- روز چهار شنبه 21 مرداد ماه، سعادت خبرنگار صدا و سیما همراه غریب خبر نگار، خبرگزاری جمهوری اسلامی در راس یک اکیپ خبری به دیزباد آمدند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، آنها به محل بوستان پیش تخت گاه آمده وضمن مصاحبه با اعضای شورای اسلامی گزارش های مورد نیاز خودشان را تهیه کردند. 

در این دیدار زهرا کردی دهیار دیزباد و جمعی از خانم های دیزبادی از کوچه و محله های روستا گزارش تهیه کردند.


در گزارشات تهیه شده به موضوعات مختلفی پرداخته شده است که برخی از آنها عبارتنداز :

-مسائل اجتماعی

- عمرانی و بهینه سازی روستا

- زیست محیطی و بهداشت عمومی 

- کشاورزی و منابع طبیعی

- آموزشی و فرهنگی 

- گردشگری

-  امنیتی

-  نوآوری و خلاقیت ها

-غیره