دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بخش دوم مصاحبه با رئیس شورای اسلامی دیزباد علیا

«دیزباد وطن ماست»- مهندس علیرضا میرشاهی، رئیس شورای اسلامی دیزباد و عضو شورای مشورتی پیشین دیزباد مخاطب ما در این مصاحبه است. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی است و چندین سال سابقه کار اجرایی و تدریس دانشگاهی در این زمینه دارد. 


11. کارناوال سازی یکی از راه‌های جذب دیزبادی‌ها به دیزباد و توسعه اجتماعی دیزباد در شورای اسلامی بوده است، آیا برنامه‌ای دراین‌خصوص دارید تا بتوانید مردم را بیشتر به روستا بکشانید و از سرمایه اجتماعی بیشتر بهره‌مند شوید؟

قطعاً این عمل به‌خودی‌خود هم اتفاق افتاده که شاید اگر در برنامه تدوین شده اجرا شود ثمربخش‌تر باشد، حمایت از اجرای تورها، تهیه بر شور‌های تبلیغاتی و... که بسیار حساب شده و درست باید برنامه‌ریزی گردد.


12. وضعیت امنیت دیزباد در این چندماهه به چه شکل بوده است؟ آیا چالشی در روستا رخ‌داده است؟

به لطف پروردگار و هوشیاری مأمورین و نیروهای کمکی  تعیین شده تاکنون گزارش ناهنجاری نداشته و امنیت تا کنون برقرار بوده، نصب و احیای دوربین‌های امنیتی انجام و توسعه آن در دستور کار است همچنین توسعه یگان حفاظت که دست همکاری اهالی را طلب می‌کند.


13. وضعیت حمایت مردم در زمینه پرداخت‌های سالیانه برای یگان حفاظت چطور بوده است؟ 

طبق گزارش‌ها و مقایسات تاکنون همکاری اهالی و دیزبادی‌ها در تمامی شهرهای ایران‌زمین و خارج از آن عالی بوده البته هستند افرادی که احتمالاً نیاز به تذکر داشته باشند که در جای خود اعمال خواهد شد.


14. آیا شورای جدید توانسته ترکیبی از افراد علاقه‌مند برای خدمات افتخاری را با خود همراه کند؟ در این زمینه چه دستاوردی داشته‌اید؟

در قبل عرض شد ایجاد زیرگروه‌ها بسیار عالی بود، علاوه‌برآن اکنون ۷ دهیار محله به دهیار محترم در اجرای امور همکاری می‌رسانند، اینجا باید باشید تا شور و اشتیاق همکاری را لمس کنید، از طرفی حس همکاری‌ها از طرفی خیرین محترمی که می‌دانند بدون در اختیار نهادن وجوه ارسالی شورا بودجه‌ای برای ایجاد تحول ندارد و بی‌دریغ بذل عنایت نموده‌اند، عرض کردم باید در بطن باشید تا خودتان لمسش کنید.


15. آیا اعضای شورای پیشین دیزباد با شما در امور دیزباد همراهی می‌کنند؟

البته اگر این برادران عزیز با ما همکاری نمی‌داشتند اصلاً ما در ادامه اجرا دچار مشکل می‌شدیم در اینجا لازم است از اعضای دوره پنجم آقایان مهندس محمود کردی، حسنعلی گنجعلی و محمد شریف خافی همچنین برادر گرامی حسین خافی کمال تشکر و قدردانی را داریم.



16. بحث سگ‌های ولگرد دیزباد همچنان باقی است، آیا برای جمع‌آوری آنها برنامه‌ای دارید؟

دراین‌خصوص هنوز فعالیت خاصی انجام نشده ولی برنامه‌ریزی انجام شده شامل مشخص‌شدن سگ‌های ولگرد، ساماندهی و مسئولیت‌پذیری صاحبان سگ‌های مشخص، سپس شناسایی سگ‌های بدون صاحب و به پناهگاه برده خواهند شد، البته حامیان حیوانات در دیزباد نیز فعال‌اند پیشنهاد می‌کنیم در صورت تأمین بخش مالی توسط این حامیان نسبت به ساماندهی این موجودات وابسته اقدام لازم به عمل آید.


17. امسال به نظر می‌رسد وضعیت آب دیزباد همانند سایر مناطق کشور مساعد نباشد، آیا در این زمینه راهکاری در اختیار مردم قرار گرفته است؟

سال‌ها اطلاع‌رسانی از کلیه رسانه‌های داخل روستا، کشور و دنیا انجام می‌شود کمتر کسی هست که نداند وضعیت آبی کشورمان در حالت فوق بحرانی قرار دارد، راهکارهای اصلی نیز مشخص است، می‌ماند اجرای منطقه‌ای و نحوه اجرا که بسته به پهنه و بوم منطقه، در این راستا انواع مدیریت آب از طریق گروه کشاورزی و رسانه‌های شورا اطلاع‌رسانی شده و خواهد شد.


18. در سیل دیزباد بخشی از سیستم آبرسانی به باغ‌ها دچار آسیب شده است، آیا این موضوع موردتوجه شورای اسلامی بوده است؟

در این مورد شورای اسلامی کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد از گذشته پس از سیل‌های بهاره خود مالکین هر جوی نسبت به جاری شدن آب در جوی مربوطه اقدام می‌نموده‌اند، اکنون نیز چنین است مگر اینکه بستن جو به مالکین جوهای بعدی صدمه وارد کند که لازم به مداخله خواهد بود.


19. خریدوفروش املاک در دیزباد در دوره پیشین توسط گروهی مدیریت می‌شد، آیا این روند ادامه یافته یا شکل جدیدی پیدا کرده است؟

معمولاً خریدوفروش املاک توسط خبرگان محلی و وساطت آنان صورت می‌گرفته و ادامه دارد، لیکن باید توجه داشت از خبرگانی استفاده شود که آگاهی کامل به ارزش املاک و ابنیه و قیمت‌های تمام شده داشته باشند البته در این مورد اگر افراد از شورا دعوت نمایند بی شک همکاری لازم از طریق کارشناسان انجام خواهد شد.


20.  در بحث حفاظت محیط‌زیست مطرح شده است که چند قلاده گرگ در دیزباد آزاد شده، آیا چنین چیزی صحت دارد و اینکه آیا اینها خطری برای مردم ندارد؟

هنوز گزارشی در این مورد به‌تازگی داده نشده، اهالی و گردشگران تا کنون با این مورد مواجه نشده‌اند البته گرگ در کوه‌های دیزباد به همراه دیگر وحوش وجود دارند حضور آن از بدیهیات است، البته توسط محیط‌بان منطقه اعلام شد دو قلاده یوزپلنگ نیز در منطقه کوه‌های گرینه گزارش شده است ولی تا کنون خطرآفرین نبوده‌اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد