دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

کمک های مجید میرشاهی به یگان حفاظت دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- مجید میرشاهی صاحب  فروشگاه  امیر (پاساژ مدرس مشهد) همه ساله و همزمان با شروع فصل زمستان پوشاک گرم پرسنل یگان حفاظت دیزباد را تهیه می  نماید و امسال نیز اقلام زیر را در اختیار چهار نفر از نگهبانان ثابت یگان قرار داد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، شورای اسلامی و دهیاری دیزباد طی پیامی  مراتب  تشکر و قدردانی خود را از این هم ده دیاری خیر و نیک اندیش اعلام و آرزوی سلامتی و بهروزی ایشان و خانوده محترمشان را از خداوند بزرگ نموده است.

-چهار  دست  لباس گرم
- چهارجفت دستکش گرم
- چهار جفت جوراب گرم
- چهار  عدد کلاه گرم

تشکیل شورای مشورتی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- شورای مشورتی دیزباد با شرکت 25 نفر از متخصصین و تحصیل‌کردگان، خبرگان و صاحب‌نظران روستا تشکیل شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، هدف از تشکیل این شورا، مشورت شورای اسلامی و دهیاری دیزباد با آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها، نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها و همچنین سایر امور مهم روستا بوده است.

با تشکیل این شورا از آزمون‌وخطا جلوگیری به‌عمل‌آمده و همچنین طرحی شایسته در حفظ وحدت و همدلی فامیل‌های روستا بوده است، بنا بر نظر کارشناسان و مسئولین ذی‌ربط کمتر جایی از کشور شورای مشورتی با این ترکیب وجود دارد (22/7/92)

آغاز مجدد گاز رسانی به دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- شرکت یدک گاز سیرک،  پیمانکار شرکت گاز رسانی به دیزباد که از اوائل پائیزسال جاری گاز رسانی به دیزباد و قاسم آباد را متوقف کرده بود،  از روزشنبه ۴ دی ماه مجددا کار خودرا شروع کرد .

به گزارش دیزباد وطن ماست، در این فاز،  خط لوله اصلی با لوله فلزی و با فشار حدود ۲۵۰ اتمسفر تا قاسم آباد اجرا می شود. با اجرای این فاز از طرح گاز از خط تغذیه بینالود به ایستگاه تنظیم فشار قاسم آباد منتقل می شود.

اولین حرکت پاک‌سازی روستای گردشگری دیزباد

«دیزباد وطن ماست»-  این برنامه برای نخستین بار، با همکاری و فعالیت مشترک جوانان دیزبادی و گروه‌های حامیان طبیعت مشهدی انجام شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست،  از آن زمان به بعد این برنامه، هرسال توسط گروه‌های حامیان طبیعت مشهدی و نیشابوری تکرار می‌شود.

متأسفانه در طول سال‌های پیشین به موضوع تمیزی و نظافت اماکن عمومی کمتر توجه شده است و این حرکت قدم مهمی در ارتقاء فرهنگ بهداشت عمومی بوده است. (20/7/92)

اولین مبارزه همگانی با موش صحرائی در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- مبارزه همگانی با موش صحرائی برای نخستین بار در دیزباد انجام گرفت در این برنامه سم فسفر دو زنگ و یونجه تازه بین مردم توزیع شد.
به گزارش دیزباد وطن ماست، هم زمان آموزش‌های لازم توسط تکنسین‌های حفظ نباتات به مردم ارائه گردید تا مشکلات زیست‌محیطی ایجاد نشود.
 اجرای این برنامه مورد استقبال تمامی باغداران روستا قرار گرفت.
 یادآور می‌شود موش صحرائی یکی از بزرگ‌ترین آفات باغات دیزباد هست که همه‌ساله خسارت فراوانی به بار می‌آورد و مردم تاکنون به‌صورت انفرادی عمل می‌کرده‌اند که بهره‌وری کمی داشته است (15/7/92)