دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

متن سخنرانی رئیس شورای اسلامی دیزباد در مراسم پنجشنبه آخر سال

«دیزباد وطن ماست»- گرامی می داریم یاد و نام درگذشتگان سال 95 دیزباد و سایر درگذشتگان دیارمان را. در مراسم سال گذشته این عزیزان دربین ما بودند و اکنون نیستند. آنچه ار آنها باقی است خاطرات و نصایح آنهاست، خاطراتی که هیچگاه فراموش نخواهند شد.

آخرین خواسته  عزیزانمان این بوده که در دیزباد دفن شوند، علی رغم اینکه اغلب آنها در مشهد و نیشابور درگذشته اند. براستی چرا این بزرگواران وصیت کرده اند که در دیزباد دفن شوند؟

چرا مرحوم حسین بهشتی وصیت می کند که از 1000 کیلومتری او را در دیزباد دفن کنند؟ روح او از ما چه انتظاری دارد؟ دفن حسین بهشتی  و 16 عزیز دیگر در دیزباد چه پیامی دارد؟

پیام آنها روشن است. همه آنها عاشق دیزباد و دیزبادی ها بوده اند. هم آنهاخواستارعمران و آبادی دیزباد بوده اند. همه آنها دوست داشته اند دیزبادی ها با یکدیگر مهربان و در کنار یکدیگر باشند. همه آنها دوست داشته اند صداقت و درستی چراغ راه ما باشد. همه آنها دوست داشته اند که دیزباد مظهر علم، ادب و فرهنگ باشد. همه آنها از افراد دروغ گو، تفرقه انداز و فرصت طلب بیزار بوده اند، هم آنها از افرادی که مانع پیشرفت و توسعه دیزباد هستند نفرت داشته اند.
و بلاخره مهمترین خواسته آنها دو کلمه بیشتر نبوده آسایش و آرامش دنیا و آخرت، برادران و خواهران، آسایش با کار و تلاش خردمندانه بدست میاد ولی آرامش با اخلاق و رفتار پسندیده بدست میاد. آرامش با نیکو کاری به دست میاد، آرامش در سایه سلامت تن و روان همگان بدست میاد. آرامش در سایه محبت و همدلی مردم با یکدیگر بدست میاد، آرامش در سایه احترام  همگان به ضوابط و قوانین بدست میاد، آرامش در سایه رعایت بهداشت و نظافت همگانی بدست میاد، آرامش در سایه امنیت روستا بدست میاد و...
 حال هر کدام از شما از خود بپرسید برای آرامش خود، خانواده و مردم دیزباد چه کردید؟  و به خود چه نمره ای می دهید؟
صحبت هایم را خلاصه کنم در این جمله قرآن کریم که می فرماید: مصالح ساختمان بهشت را نیکو کاری تهیه می کند.


و اما اجازه بدهید از برنامه ها و کارهای خوبی که توسط دوستان بزرگوارمان، برای آرامش، شادی، محبت و همدلی و امید مردم دیزباد برداشته اند، نیز بگویم:
  •  اولین آن همین برنامه جمعه قبل از عید در گذشتگان هرسال دیزباد است. به خوبی یادتان هست که این برنامه هر سال در دو محل مسجد ده بالا و جماعت خانه ده پایین برگزار می شد. که این برنامه را تغییر دادیم به یک مکان، یعنی یک سال همه دیزبادی ها در مسجد و سال بعد همه دیزبادی ها در جماعت خانه. این صفا و صمیمیتی که امروز شاهد آن هستید در نتیجه این تصمیم سنجیده بود.
  • جشنواره عمومی سمنو که سال ها به فراموشی سپره شده بود. از سال گذشته احیاء شده و موجب شادی و وحدت مردم گشته است. زحمات دوستانمان شیر علی میرشاهی، محمد علی میرشاهی، کریم میرشاهی، حسین میرشاهی، سکینه گنجعلی و مهری ناز میرشاهی و سایر دوستان فداکارمان از ده پایین و ده بالا قابل تقدیر است، از تمامی صحنه های این مراسم زیبا و دوست داشتنی توسط حسین خافی و کریم میرشاهی فیلم برداری شده که انشالله به زودی پخش خواهد شد.
  •  برگزاری نمایشگاه یادها و خاطره ها توسط کریم میرشاهی و دیگر دوستان پیشگام در چند سال پیاپی موجب ایجاد فضای شادی و نشاط و همبستگی مردم شده است که از ایشان کمال تشکر راداریم.
  • برگزاری مسابقات فوتبال جام نوحصار در سال های 92 – 93 - 94  و 95 موجب ایجاد تحول و امیدواری روستا شده است. همچنین جشن فینال این مسابقات در شب نوحصار مردم را تا پاسی از شب مهربانانه در کنار یکدیگر شادمان کرده است. در حقیقت با برنامه ریزی و خلاقیت حسین خافی و همکاری سایر جوانان برومند دیزباد روز نوحصار به ماه نوحصار تبدیل شده است.
  •  جشن محصول با حضور گسترده مردم و مسئولین شهرستان و استان در سال 92 برگزار گردید. در این جشن گیلاس دیزباد به عنوان سالم ترین گیلاس خراسان معرفی شد و  باغداری توام با آگاهی مردم دیزباد به مسئولین استان یاد آوری شد.
  •  جشن روز معلم با شرکت پر شور مردم وبیش از 150 نفر از مسئولین بلند پایه نیشابور و مشهد در سال  برگزار گردید. غنای فرهنگی دیزباد که کم کم به فراموشی سپرده می شد دو باره احیاء شد. نام دیزباد به عنوان سرزمین علم و ادب و فرهنگ درخشید.
  • با برگزاری برنامه درختکاری در پیش تخت گاه، همت و همبستگی مردم به نمایش گذاشته شد که برنامه ای کم نظیردر استان بود.
تمام این برنامه ها با تلاش هنرمندانه روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد و بدون ریالی هزینه از سوی شورا برگزار شد. هدف از اجرای تمام این برنامه ها همانگونه که قبلا گفتم ایجاد فضای شادی و نشاط، محبت و همدلی، امیدواری و توسعه فرهنگی دیزباد بوده است.
و بلاخره برای اینکه بتوانیم  غنای فرهنگی دیزباد را جاودان و به روئیت همگان برسانیم المان فرهنگ را در پیش تخت گاه ساختیم. طرحی منحصر به فرد که توسط مهندس ناصر کردی طراحی و با هزینه دوست و همکلاسی فرهیخته و سخاوتمندم عباس آقای میرشاهی از آمریکا ساخته شد.
 در پایان از سوی  شورای اسلامی، دهیاری و شورای مشورتی دیزباد سال نو را پیشاپیش تبریک عرض نموده و آرزوی سعادت و بهروزی همگان را از خداوند بزرگ دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد