دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

آیا در دیزباد به اشخاص بدون خانه، زمین می دهند؟

«دیزباد وطن ماست»- ممکن است تا کنون با این سوالات روبرو شده باشید که آیا در دیزباد به اشخاص بدون خانه ، زمین می دهند؟  آیا ساخت و ساز در باغات کنار جاده آسفالته، جاده کمر بندی آروین و سایر باغات مجاور روستا مجاز است؟



                   پاسخ : همانطوری که در نقشه طرح هادی دیده می شود:


1- خط آبی اطراف روستا محدوده طرح هادی قبلی است و خط چین قرمز پیرامون روستا، محدوده طرح هادی جدید است که مساحت بیشتری را شامل می شود.

2 - نقاط هاشور زده رنگ زرد مناطق مسکونی و نقاط هاشور زده قهوه ای زمین هایی است که به صورت مشروط می توان در آنها خانه ساخت.

3-مبنای مالکیت در نقاط قهوه ای ، داشتن سند ثبتی ، وجود خانه مخروبه ، وجود درخت چهل ساله ( فقط سایه انداز درخت) و یا سایر ادله محکمی است که مالکیت را ثابت کند، در غیر اینصورت جز اموال عمومی بوده و در اختیار دهیاری است.

4- در نقاط قهوه ای زیر جاده کمربندی زمین هایی وجود دارد که متعلق به دهیاری است که پس از نقشه برداری و قطعه بندی به متقاضیان بدون منزل واگذار می شود.

5- شرایط و زمان واگذاری متعاقبا اعلام خواهد شد.

6-برابر قانون تبدیل اراضی کشاورزی به غیر کشاورزی ممنوع و جرم محسوب می شود، لذا ساختن خانه در خارج از محدوده طرح هادی ممنوع و به هیچ عنوان به آنها آب و برق و گاز  وسایر خدمات دولتی نمی دهند.

7-  همچنین مطابق قانون اگر در باغات مذکور خانه ساخته شود از طریق جهاد کشاورزی و سایر منابع قانونی تخریب می شود.

8- برای ساخت خانه در داخل بافت هادی اخذ پروانه ضروری است که به آنها وام نیز داده می شود. 

9 - به صاحبان منازل مخروبه داخل روستا برای چندمین بار اخطار می شود هر چه سریعتر آنها را از این وضعیت خارج نمایند در غیر اینصورت عواقب هر گونه مشکل برای سایر هم ده دیاران بر عهده آنها خواهد بود.

10- حد منازل پشت به کوه زیر جاده کمربندی شمال روستا فقط خانه ایشان هست و حتی یک سانتی متر بالاتر از آن جز اراضی دهیاری محسوب شده و در ردیف اموال عمومی است.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد