دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

اقدام شورای دیزباد در خصوص پاکسازی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- امروز بحث دیزباد به عنوان پاکیزه ترین و تمیز ترین روستای ایران مطرح است. 

به گزارش دیزباد وطن ماست، به دلیل وضعیت خاص دیزباد این انتظار می رود که بحث نظافت محیط و حفظ پاکیزگی محیط دیزباد هم توسط نهادهای مدنی دیزباد پیگیری شود و هم مردم خود را در قبال مساله پاکیزه نگه داشتن محیط زیست دیزباد مسئول بدانند. که ریشه این اصل نیز در دین اسلام است و نظافت در آن پایه ی ایمان است.



لذا شورای اسلامی دیزباد ضمن دریافت پیشنهادات از میان همه مردم دیزباد یک جمع بندی از موضوع ارائه داده است. که این جمع بندی در هفته پاکسازی محیط زیست پیگیری شده است. در این برنامه  جوانان دیزبادی و غیر دیزبادی مشارکت کردند و پیشنهاداتی که از طریق پی وی و گروه شد بررسی و چکیده ی از ان به نظر شما می رسد: 


  1. شورای روستا مبلغ 5000 تومان از توریستها گرفته یک‌ پلاستیک در اختیارشان گذاشته و در برگشت با تحویل پلاستیک مبلغ 2000 تومان مسترد شود.
  2.  برای مناطق عمومی داخل روستا: مگر نه اینکه در دهه ی 50  با آنهمه احشام و مشک ماست و نبود امکانات حتی یک مگس در هوا پر نمی زد.الان هم مسئولین افرادی رو چه به صورت والانتری و چه بصورت حقوقی تعیین تا کوچه ها تحت کنترل باشد تا اگر کسی در امر بهداشت محیط اطراف خانه ی خود  کوتاهی کرد نسبت به جریمه کردن ان فرد و یا معرفی در مجالس عمومی تلنگری بر اجرای این مهم بشود .
  3.  در ضمن با توجه به تحقیقی که قرار شده در این مورد در دیزباد انجام شود از اداره ی بهداشت محیط کمک گرفت .
  4.  یک  شخص مسئولیت پذیر از طرف شورای اسلامی دیزباد انتخاب شود و برای خودش زیر مجموعه ای تشکیل دهد و چند سر گروه انتخاب شود تا حد اقل در  فراخوانهای عمومی سه نوبت در سال  نسبت به پاکسازی محیط در کل مناطق اجرا شود .

با این تمهیدات می توانیم دیزباد را به پاک ترین نقطه کوهستانی کشور تبدیل کنیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد